Voordelen als Podozorg praktijk

Public relations & marketingcommunicatie

Podozorg is continu bezig haar zorg te optimaliseren. Door toenemende marktwerking in de gezondheidszorg neemt ook het belang van marketing snel toe. In de voetzorg hebben we te maken met wensen en behoeften van meerdere partijen. Dit vraagt om een speciale aanpak voor een Podozorgpraktijk.

De zorgconsument (patiënt) en de financier van de zorg (zorgverzekering) worden steeds kritischer, verlangen meer evidence based practice. Daarom wordt het steeds belangrijker om kwalitatief onderscheidend te zijn. Naast onze producten en onze behandelingen speelt ook ‘beleving’ een steeds grotere rol. Hoe beleeft de patiënt het product/behandeling (experience marketing).

Wat doet de Public Relations afdeling?

De afdeling Public Relations houdt zich bezig met de interne en externe communicatie met en tussen o.a. de Podozorg deelnemers, de media, de patiënten en de verwijzers.

Hoe gaat de PR afdeling aan het werk op een lokale vestiging?

Er wordt een bezoek aan de vestiging van de deelnemer gepland. Daar wordt een analyse gemaakt waarin onder meer bedrijfsmatige en economische gegevens worden ingewonnen. Er is speciale aandacht voor kwaliteit, het product, het prijsbeleid, de locatie en de communicatie met verwijzers en de bestaande en toekomstige patiënten (marketingmix).

Wat betekent dit concreet voor u als Podozorg deelnemer en uw praktijk?

U krijgt een uitwerking, van de analyse van uw praktijk, in de vorm van een 'plan van aanpak'. Hierin staan doelstellingen uitgewerkt met betrekking tot zorgmarketing, communicatie (intern en extern), commercialiteit, uw concurrentiepositie, bereikbaarheid, netwerk, (re)presentatie en patiënt/klantbehandeling.

In dit plan staan adviezen, projectmatige opdrachten en een planning voor de korte- en middellange termijn. Samen wordt gekeken naar welke doelstellingen en adviezen passen bij u en uw praktijk. En welke termijn u hieraan wilt koppelen, om dit te realiseren. U krijgt handige tools om u hierbij te helpen.

Uit ervaring is gebleken wanneer men open staat voor verandering en er een goede inzet getoond wordt om deze doelstellingen te behalen; de omzet fors kan stijgen, er betere controle over uitgaven en kosten komt, en de kwaliteit van de praktijk in zijn geheel verhoogd wordt. Podozorg deelnemers die moeite hebben met timemanagement, efficiënt werken en/of administratie, kunnen hier ook advies in krijgen.

Het team Public Relations en Marketingcommunicatie

De afdeling PR en MC wordt ingevuld door een team van partijen, onder leiding van Joyce Breugem en Robert Wonink. Samen met de partners: VONBRINK, ViaDesign, Vuurvlinder en Vonhof Video.

Robert Wonink

Robert Wonink heeft ruime ervaring en kennis zowel in commerciële economie, marketing en podologie als in de wetenschap.

Samen met Joyce Breugem, marketingadviseur, vormt hij de motor achter de ontwikkelingen binnen de afdeling Public Relations & Marketingcommunicatie.

Joyce Breugem

Joyce Breugem is marketingadviseur, logopedist, audicien en heeft ruime ervaring en kennis zowel in de praktijk als op managementniveau in de commercie en communicatie.

Joyce biedt 1:1 hulp en advies op het gebied van zorgmarketing aan Podozorg deelnemers, dit doet ze persoonlijk tijdens bezoeken, maar ook telefonisch en online.

Team VONBRINK

De heren van den Brink en Vonhof vormen samen het team VONBRINK. Zij verzorgen de online pakketten van Podozorg. Zij bieden verschillende mogelijkheden met betrekking tot internet en social media om ervoor te zorgen dat een Podozorg praktijk een professionele online uitstraling heeft in de Podozorg huisstijl. Zij optimaliseren de websites voor desktop, tablet en smartphone toepassingen waardoor (potentiële) patiënten beter bereikt worden. Patiënten kunnen zelf online afspraken inplannen bij een Podozorg vestiging en kunnen gemakkelijk de vergoeding van hun zorgverzekering controleren.

Een Podozorg vestiging wordt beter vindbaar in Google en vanaf de Podozorg hoofdwebsite is de patiënt in een minimaal aantal klikken op de hoogte van alle mogelijkheden.

Team Vuurvlinder

Met het team van Vuurvlinder kan Podozorg doelgericht communiceren. Zij maken medische informatie begrijpbaar voor iedereen. Net als elders in de gezondheidsbranche is in de podologie goede patiëntcommunicatie heel belangrijk. Er is ontzettend veel kennis over hoe we allemaal gezond en happy kunnen blijven. Toch kiezen veel mensen niet voor een gezonde leefstijl. En waarom? Veel mensen weten überhaupt niet wat goed voor hen is. Of het wordt hen wel verteld of geschreven maar ze begrijpen de informatie niet. En wanneer ze het al begrijpen, is het nog de vraag of ze overtuigd raken van het belang voor henzelf.

De missie van Vuurvlinder Doelgericht Communiceren is (medische) informatie zo brengen dat de doelgroep de boodschap niet alleen weet, maar ook begrijpt en: overtuigd raakt!

Team Via Design

Jan, Vincy, Peggy en Marjan bedenken, regelen en maken heel veel producten van Podozorg. De huisstijl zoals die sinds 2012 in gebruik is komt uit de creatieve koker van VIA Design. Zij bewaken de huisstijl, produceren de patiënten informatiebrochures, huisartsen informatie, maar ook alle producten die de praktijk verder ondersteunen, zoals direct mail naar verwijzers. Verder zijn ze sparringpartner voor Joyce en Robert bij nieuwe ontwikkelingen.

Paula Vonhof

Voor Podozorg Nederland verzorgt Paula Vonhof de audio visuele media. Ze ontwikkelt voor Podozorg verschillende bedrijfsfilms, die een kijkje geven in de keuken van Podozorg. Deze films wekken vertrouwen bij de klant en geven een professionele uitstraling. Daarnaast maakt ze 360 graden tours van de praktijk(en), waarin mensen op verschillende items kunnen klikken en daarmee op een speelse manier allerlei informatie kunnen inwinnen over de podologie praktijk.

Ontwikkelen van nieuwe zorgproducten en -diensten

Het team Public Relations en Marketingcommunicatie staat in nauw contact met de afdeling R&D. alle ontwikkelingen die doorgevoerd moeten worden behoeven communicatie naar alle partijen, de Podozorg deelnemers, maar ook de patiënten moeten weten wat de mogelijkheden zijn. Denk hierbij aan 3D-printing, Carbon inlays, therapiesokken en nieuwe ontwikkelingen van therapiezolen.

Contact

Heeft u belangstelling in ons werk of wilt u graag meer informatie, neem dan contact op met Joyce Breugem via volgend email adres:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Terug naar alle voordelen

Wij delen graag onze kennis

Podozorg Nederland is een groep gelijkgestemde podologen, die samen maar één ding willen: de allerbeste zijn in hun vak. Dat kan alleen bereikt worden als we blijven leren en ontdekken. Daarom delen wij wekelijks onze kennis.

  • 19 april 2018

    Slippers; ja of nee?

  • 22 maart 2018

    “Ik krijg er kromme tenen van!”

  • 02 maart 2018

    Gekleurde knieën op de Nederlandse sportvelden

  • 22 februari 2018

    Wat is EPTE therapie?